Озброєння та техніка

Новий український БпЛА долає відстань у 2500 кілометрів і здатен розгледіти ціль за 10 000 метрів

ПІДРОЗДІЛИ БЕЗПІЛОТНОЇ АВІАЦІЇ ПОВІТРЯНИХ СИЛ МОЖУТЬ ОТРИМАТИ СУЧАСНІ БПАК ВЖЕ ЦЬОГО РОКУ

На сучасному полі бою безпілотні літальні апарати (БпЛА) можуть оперативно, ефективно та без ризику для особового складу, ніж пілотовані літаки, здійснювати різні види повітряної розвідки (радіотехнічну, радіолокаційну, оптико-електронну тощо), радіоелектронної боротьби, цілевказання і корегування вогню, а також бойового управління та зв’язку. Тому формування та комплектування підрозділів безпілотної авіації є одним з пріоритетних завдань у Повітряних Силах

— Першою «ластівкою», прийнятою на озброєння підрозділів безпілотної авіації Повітряних Сил, може стати безпілотний авіаційний комплекс (БпАК) ACS-3 виробництва ТОВ «АВК «Скаетон», — розповіли фахівці управління безпілотної авіації штабу Командування Повітряних Сил ЗС України. — Наприкінці 2016 року комплекс було допущено до експлуатації у війську, а в березні-квітні 2018-го ACS-3 підтвердив спроможність виконувати завдання в умовах протидії засобів радіоелектронної боротьби.

Представлений українським виробником БпАК ACS-3 у процесі випробувань, які проходили на базі Державного науково-дослідного інституту випробувань і сертифікації озброєння та військової техніки, підтвердив свою відповідність вимогам до тактичних БпАК.

— ACS-3 здатен безперервно перебувати в повітрі й виконувати завдання протягом 20 годин, а максимальна дальність польоту сягає 2500 км за крейсерської швидкості 120 км/год, — розповів керівник випробовчої бригади, начальник відділу наукових досліджень і випробувань безпілотних авіаційних комплексів ДНВЦ ЗС України підполковник Юрій Камак.

Максимальна злітна вага апарата — близько 20 кілограмів, а вага корисного навантаження — до семи. Запускають БпЛА з механічної катапульти. Приземлення здійснюється на парашуті. Під час польоту ACS-3 безшумний і майже невидимий із землі, адже його робоча висота близько 1000 метрів. Максимальна висота польоту — 3000 метрів. Завдяки потужній оптиці з дистанційним керуванням ACS-3 здатен «розгледіти» ціль на відстані 10 кілометрів і автоматично зафіксувати її з можливістю передачі відео в умовах реального часу з відстані до 100 кілометрів.

Фахівці стверджують, що хоча формально ACS-3 є малим БпЛА і належить до класу тактичних, за своїми характеристиками він дозволяє частково виконувати завдання і оперативно-тактичного рівня. За їхніми словами, на сьогодні цей комплекс є найоптимальнішим для забезпечення штатної потреби підрозділів безпілотної авіації в озброєнні.

— Цього року ми розраховуємо на закупівлю кількох таких комплексів. Звичайно, що це буде можливо лише за умови ритмічного фінансування, — зазначили в Управлінні безпілотної авіації Командування Повітряних Сил ЗС України.

Уже у відносно недалекому майбутньому ACS-3 та інші сучасні БпЛА оперативно-тактичного, оперативного та стратегічного рівнів мають замінити застарілі радянські розвідувальні БпАК ВР-2 «Стриж» (Ту-141) та ВР-3 «Рейс» (Ту-143), виготовлені переважно у 70–80 роках минулого століття.

— Наділені високою швидкістю та можливістю використання як на малих, так і на великих висотах «Стрижі» та «Рейси» мають досить непогану здатність долати систему ворожої ППО. Та на цьому їхні «плюси» закінчуються, — коментують фахівці. — Сьогодні обладнання цих комплексів є безнадійно застарілим та не дозволяє в режимі реального часу передавати розвідінформацію на пункт управління або вносити корективи в маршрут «безпілотника». Наприклад, для фотографування місцевості під час польоту в таких БпЛА використовується фотоплівка. А це означає, що для отримання розвідданих апарат має успішно повернутися на точку посадки, аби з нього вилучили «негатив» та доправили в лабораторію для проявлення та дешифрування. Отже, за час від моменту зйомки і до отримання даних обстановка на швидкоплинному театрі воєнних дій може кардинально змінитися.

Зараз реактивні безпілотні Ту-143 «Рейс» використовуються виключно як повітряні мішені під час навчань із бойовими стрільбами військ ППО та авіації Повітряних Сил. А от доля «Cтрижів» поки що залишається невизначеною, розглядаються різні варіанти їхньої модернізації.

******
Тактико-технічні характеристики БпЛА ACS-3:

Радіус польоту, км:
— з онлайн-передачею відео (FullHD) — до 100
— в автоматичному режимі понад — 1000
Час польоту: близько 20 годин
Максимальна висота польоту: 3000 м
Швидкість, км/год:
— мінімальна            80
— крейсерська          120
— максимальна        160
Габарити, мм:
— розмах крил          2985
— довжина               1830
— висота                   320
Вага: близько 20 кг (в залежності від типу корисного навантаження).
Двигун: чотиритактний бензиновий двигун потужністю 3,5 к.с.

******

Владислав Дем’яненко

Tags
Show More

Related Articles

Close